MEDSAFE (Nederlands)

Wat moet u doen als TdP optreedt? Aanhoudende episodes of instabiele patiënten vereisen een DC-cardioversie.
  • intraveneus magnesiumsulfaat dient onmiddellijk te worden toegediend.
  • het verdachte geneesmiddel moet worden gestaakt en eventuele elektrolytafwijkingen moeten worden gecorrigeerd.
  • cardiale pacing of Isoprenaline-infusie dient overwogen te worden in geval van refractaire gevallen.
    1. Heist EK and Ruskin JN (2005)., Drug-geïnduceerde proarritmie en het gebruik van QTC verlengende middelen: aanwijzingen voor artsen. Hartritme 2 (11): S1-S8.
    2. Barnes BJ and Hollands J M (2010). Geneesmiddelgeïnduceerde aritmieën.Crit Care Med 38 (6 Suppl): S188-S197).
    3. Yap YG and Camm AJ (2003). Geneesmiddel induceerde QT-verlenging en torsades de pointes. Hart 89: 1363-1372.
    4. Viskin s (1999). Lange QT-syndromen en torsades de pointes.The Lancet 354; 1625-1633.
    5. Morissette P et al (2005). Het geneesmiddel veroorzaakte lang QT-syndroom en torsade de pointes. Canadian Journal of Cardiology 21 (10): 857-864.
    6. Al Khatib SM et al (2003)., Wat artsen moeten weten over het QT-interval. JAMA 289 (16): 2120-2127.
    7. Fraley MA et al (2005). Obesitas en het elektrocardiogram.Obesitas Beoordelingen 6: 275-281.
    8. persoonlijke communicatie. 18 November 2010. Cardioloog. Auckland.
    9. Gowda RM et al (2004). Torsade de pointes: de klinische overwegingen.International Journal of Cardiology 96: 1-6.
    10. Roden DM (2005). Geneesmiddelgeïnduceerde verlenging van het QT-interval.NEJM 350; 10: 1013-1022.
    11. Zipes et al (2006)., ACC / AHA / ESC richtlijnen voor de behandeling van patiënten met ventriculaire aritmieën en de preventie van plotselinge hartdood. Journal of the American College of Cardiology 48(5)e247-e346.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *