Lifetime Value Calculation

Wat is Lifetime Value Calculation?

Lifetime Value Calculation is het proces waarbij een bedrijf de waarde van een klant voor het bedrijf meet gedurende de volledige levensduur van de klant. Customer Lifetime Value of LTV is een van de statistieken die worden gebruikt om de groei van een bedrijf te meten.,

door de LTV van een bedrijf te vergelijken met de kosten van klantenwerving, kan het de waarde van een klant voor het bedrijf berekenen over de periode dat ze ermee verbonden waren. De LTV helpt een bedrijf te winnen en te behouden zeer waardevolle klanten.

Wat is Customer Lifetime Value (LTV)?

the customer lifetime value (LTV), ook bekend als lifetime value, is de totale revenueSales RevenueSales inkomsten zijn de inkomsten die een bedrijf ontvangt uit de verkoop van goederen of het verlenen van diensten., In de boekhouding, de termen “verkoop” en een bedrijf verwacht te verdienen over de levensduur van hun relatie met een enkele klant. De customer lifetime value calculation accounts for the customer acquisition costs, operating expensesuitgaveneen uitgave is een soort uitgaven die door de winst-en verliesrekening stroomt en wordt afgetrokken van de inkomsten om te komen tot netto-inkomsten. Als gevolg van de, en kosten om de goederen of diensten die het bedrijf produceert produceren. Veel bedrijven hebben de neiging om de LTV-metriek over het hoofd, maar de levenslange waarde van klanten is essentieel voor de groei van een bedrijf.,

de berekening van de levensduurwaarde wordt gegeven als:

hoe de LTV van een bedrijf te berekenen?

  • gemiddelde aankoopwaarde – deze wordt berekend door de totale omzet van de onderneming over een bepaalde periode te delen door de totale aankopen van haar klanten gedurende dezelfde periode.
  • gemiddelde aankoopfrequentie – het wordt berekend door de totale aankopen die gedurende een bepaalde periode zijn gedaan door de Individuele Klanten die die aankopen in die periode hebben gedaan.,
  • klantwaarde – deze wordt berekend door de gemiddelde waarde van de aankoop te vermenigvuldigen met het aantal keren dat de aankoop wordt gedaan.
  • gemiddelde levensduur van de klant-het is het gemiddelde aantal jaren dat een klant de goederen en diensten van het bedrijf blijft kopen.
  • levensduurwaarde berekening-de LTV wordt berekend door de waarde van de klant voor het bedrijf te vermenigvuldigen met hun gemiddelde levensduur. Het helpt een bedrijf te identificeren hoeveel inkomsten ze kunnen verwachten te verdienen van een klant over de levensduur van hun relatie met het bedrijf.,

numeriek voorbeeld

De gemiddelde verkoop in een kledingwinkel is $ 80 en gemiddeld winkelt een klant vier keer per twee jaar. De levensduurwaarde wordt berekend als LTV = $ 80 x 4 x 2 = $640.

bovendien bedraagt de winstmarge in de kledingwinkel 20%, zodat de CLV als volgt is: CLV = $ 80 x 4 x 2 x 20% = $ 128.

De levensduurwaarde kan een bedrijf helpen bij het schatten van toekomstige kasstromen en het aantal klanten dat ze nodig hebben om winstgevendheid te bereiken.

welke factoren dragen bij aan de levensduurwaarde?,

De levensduurwaarde van een bedrijf hangt af van hoe populair het merk is bij klanten. Als een klant bijvoorbeeld geen loyaliteit aan het merk heeft en geen switchingkosten heeft bij het kopen van het product van een rivaal bedrijf, kan dit resulteren in een negatieve impact op de levensduurwaarde van het bedrijf. Hieronder volgen de factoren die van invloed zijn op de LTV van een bedrijf:

1. Churn rate

de churn rate beschrijft hoe vaak klanten stoppen met winkelen bij een bedrijf waarvan ze ooit trouwe klanten waren., Het tarief kan van bedrijf tot bedrijf verschillen en hangt af van het concurrentievoordeel van het bedrijf en hun vermogen om klanten geïnteresseerd te houden in hun producten. Meestal, kleine bedrijven en startups hebben de neiging om een hoge churn rate geconfronteerd.

2. Merkloyaliteit

het meet hoe loyaal de klanten zijn aan het merk en wie hun goederen en diensten blijven kopen. Het bouwen van merk loyaliteit kan helpen behouden klanten en verlagen van de churn rate. Een bedrijf met veel trouwe klanten zal een hoge levenslange waarde genereren.

hoe de LTV te verhogen?,

Er zijn veel tactieken die bedrijven kunnen implementeren om de efficiëntie te verhogen en de klantretentiepercentages te verhogen, waardoor hun LTV:

1. Goede communicatie

Open communicatie communicatie effectief kunnen communiceren is een van de belangrijkste levensvaardigheden om te leren. Communicatie wordt gedefinieerd als het overbrengen van informatie om meer begrip te produceren., Het kan vocaal worden gedaan (door middel van verbale uitwisselingen), door middel van geschreven media (boeken, websites, en tijdschriften), visueel (met behulp van grafieken, grafieken, en kaarten) of niet-verbaal tussen het bedrijf en de klant kan helpen een klant betrekking hebben op het merk beter. Het is belangrijk voor bedrijven om te luisteren naar feedback van hun klanten, omdat het hen kan helpen te verbeteren en te groeien. Effectieve communicatie vermindert de churn rate ook.

2. Re-engage klanten

een effectieve manier om LTV te verhogen is om contact op te nemen met klanten die eerder goederen en diensten van het bedrijf hebben gekocht., Het is vooral nuttig voor bedrijven met een lange houdbaarheid, en het kan helpen bij het verbeteren van de merkherkenning.

3. Verhoging van merkloyaliteit

De levensduurwaarde van een bedrijf kan helpen bij toekomstige groeiprognoses en de winstgevendheid verhogen. LTV kan worden verhoogd door het implementeren van strategieën om merkloyaliteit te verhogen.

gerelateerde metingen

CFI is de officiële leverancier van de Financial Modeling and Valuation Analyst (FMVA)™Fmva ® CertificationJoin 350.600 + studenten die werken voor bedrijven als Amazon, J. P., Morgan, en Ferrari certificeringsprogramma, ontworpen om iedereen om te vormen tot een financieel analist van wereldklasse.,kennis van financiële analyse, raden we de volgende extra middelen ten zeerste aan:

  • kosten van vervaardigde goederen (COGM)kosten van vervaardigde goederen (COGM)kosten van vervaardigde goederen (COGM) is een term die wordt gebruikt in management accounting en verwijst naar een schema of een verklaring die de totale
  • Customer Rentability Analysisclustomer Rentability Analysisclustomer Rentability Analysis is een hulpmiddel van management accounting dat de focus verschuift van de winstgevendheid van productlijn naar individuele
  • soorten klanten wat dan ook., Door de verschillende soorten klanten beter te begrijpen, kunnen bedrijven beter toegerust zijn om Walmart Marketing MixWalmart Marketing MixWalmart is een krachtpatser van een bedrijf, en een van de belangrijkste sterke punten is de marketingmix. Overleven op de retailmarkt vereist meer dan alleen geluk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *