Lifetime Verdi Beregning

Hva er Lifetime Verdi Beregning?

Lifetime Verdi Beregning er den prosessen der en bedrift måler verdien av en kunde til virksomheten gjennom kundens full levetid. Kunden Lifetime Verdi eller LTV er en av de verdiene som brukes for å måle vekst av en bedrift.,

Ved å sammenligne LTV av selskapets kostnader for kundens kjøp, det kan beregne verdien av en kunde til virksomheten over tid at de var forbundet med dem. Den LTV kan en bedrift oppnå og beholde svært verdifulle kunder.

Hva er Kunden Lifetime Verdi (LTV)?

kunden lifetime verdi (LTV), også kjent som lifetime verdi, er den totale revenueSales RevenueSales inntekter er inntekter mottatt av et selskap fra salg av varer eller levering av tjenester., I regnskap, vilkår «salg» og selskapet regner med å tjene over levetiden av sitt forhold med en enkelt kunde. Kunden lifetime verdi beregning kontoer for kunden anskaffelseskostnader, driftskostnader expensesExpensesAn bekostning er en type utgifter som renner gjennom resultatregnskapet og er trukket fra inntektene for å komme frem til netto inntekt. På grunn av det, og kostnadene for å produsere varer eller tjenester som selskapet er i produksjon. Mange selskaper har en tendens til å overse det LTV beregningen, men lifetime verdi til kundene er avgjørende for vekst av en bedrift.,

lifetime verdi beregningen er gitt som:

Hvordan å Beregne LTV av et Selskap?

  • Gjennomsnittlig kjøpet verdi – Det er beregnet ved å dele den delen av selskapets samlede omsetning over en periode av tid, av totalt kjøp gjort av sine kunder i løpet av den samme tidsperioden.
  • Gjennomsnittlig kjøpet frekvens pris – Det er beregnet av den totale kjøp foretatt over en periode av tid ved de enkelte kundene som gjorde at de kjøp i løpet av den tiden.,
  • verdi for Kunden – Det er kalkulert ved å multiplisere gjennomsnittlig verdi av kjøpet av antall ganger kjøpet er gjort.
  • Gjennomsnittet kunde levetid – Det er gjennomsnittlig antall år som en kunde fortsetter å kjøpe selskapets varer og tjenester.
  • Lifetime verdi beregning – Det LTV er beregnet ved å multiplisere verdien av kunden for virksomheten ved deres gjennomsnittlige levetid. Det hjelper selskapet å identifisere hvor mye inntekt de kan forvente å tjene fra en kunde over livet av sitt forhold med selskapet.,

Numerisk Eksempel

Den gjennomsnittlige salg i en klesbutikk er $80 og, i gjennomsnitt, en kunde butikker fire ganger hvert år. Lifetime verdi er beregnet som LTV = $80 x 4 x 2 = $640.

Videre, fortjenestemargin i klesbutikk er 20%, derav CLV er som følger: CLV = $80 x 4 x 2 x 20% = $128.

lifetime verdi figur kan hjelpe en bedrift estimere fremtidige kontantstrømmer og antall kunder de trenger å få tak i for å oppnå lønnsomhet.

Hvilke Faktorer som Bidrar til Lifetime Verdi?,

levetiden verdien av en virksomhet er avhengig av hvor populær merkevare er blant kundene. For eksempel, hvis en kunde mangler noen lojalitet til merket og ikke møte noen bytter kostnader når du kjøper en rival selskapets produkt, det kan resultere i en negativ innvirkning på levetiden verdien av selskapet. Følgende er de faktorer som påvirker LTV av en company:

1. Churn pris

churn pris beskriver hvor ofte kundene stop shopping på en virksomhet som de en gang var lojale kunder., Prisen kan variere fra bedrift til bedrift, avhengig av den konkurransefortrinn for selskapet og deres evne til å beholde kunder som er interessert i produktene sine. Vanligvis, små bedrifter og nyetableringer har en tendens til å møte en høy churn pris.

2. Merkevaren lojalitet

Det er et mål for hvor lojale kundene er til merkevaren og som holder å kjøpe sine varer og tjenester. Å bygge merkevare lojalitet kan bidra til å beholde kunder og redusere churn pris. Et selskap med mange lojale kunder vil generere en høy levetid verdi.

Hvordan å Øke LTV?,

Det er mange taktikker som bedrifter kan bruke for å øke effektiviteten og øke kundelojalitet priser, og dermed øke deres LTV:

1. God kommunikasjon

Åpne communicationCommunicationBeing i stand til å kommunisere effektivt, er en av de viktigste liv ferdigheter til å lære. Kommunikasjon er definert som overføring av informasjon til å produsere større forståelse., Det kan gjøres høyt (gjennom verbal utveksling), gjennom skriftlige medier (bøker, nettsteder og tidsskrifter), visuelt (ved hjelp av grafer, diagrammer og kart) eller non-verbalt mellom bedriften og kunden kan hjelpe en kunde forholder seg til det splitter bedre. Det er viktig for selskaper å lytte til tilbakemeldinger fra sine kunder, som det kan hjelpe dem til å bli bedre og vokse. Effektiv kommunikasjon reduserer churn pris, så vel.

2. Re-engasjere kunder

En effektiv måte å øke LTV er å engasjere med kunder som tidligere har kjøpt varer og tjenester fra selskapet., Det er spesielt nyttig for bedrifter med en lang holdbarhet, og det kan bidra til å forbedre merkevaren anerkjennelse.

3. Øke merkevaren lojalitet

levetiden verdien av et selskap som kan hjelpe til med fremtidig vekst anslag og øke lønnsomheten. LTV kan økes ved å implementere strategier for å styrke merkevaren lojalitet.

Relaterte Målinger

CFI er den offisielle leverandøren av Finansiell Modellering og Verdivurdering Analytiker (FMVA)™FMVA® CertificationJoin 350,600+ studenter som arbeider for selskaper som Amazon, J. P., Morgan, og Ferrari sertifisering program, utformet for å forvandle hvem som helst inn i en verden-klassen finansanalytiker.,kunnskap om finansiell analyse, anbefaler vi sterkt at de ekstra ressursene nedenfor:

  • Kostnad av Varer Produsert (COGM)Kostnad av Varer Produsert (COGM)Kostnad av Varer Produsert (COGM) er et begrep som brukes i lederstillinger regnskap som viser til en tidsplan, eller oppstilling som viser det totale
  • kundelønnsomhet AnalysisCustomer Lønnsomhet AnalysisCustomer Lønnsomhet Analyse er et verktøy fra administrative regnskap som skifter fokus fra produkt linje lønnsomheten til individuelle
  • Typer CustomersTypes av CustomersCustomers spille en betydelig rolle i enhver bedrift., Ved å bedre forstå ulike typer kunder, og bedrifter kan bli bedre rustet til å utvikle
  • Walmart Markedsføring MixWalmart Markedsføring MixWalmart er en kraftpakke av en virksomhet, og en av de viktigste styrker er » marketing mix. Gjenlevende i retail-markedet krever mer enn bare flaks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *