MEDSAFE (Dansk)

Hvad skal du gøre, hvis TdP opstår? 9, 11

  • vedvarende episoder eller ustabile patienter kræver DC-kardioversion.
  • intravenøs magnesiumsulfat bør gives straks.
  • den mistænkte medicin skal seponeres, og eventuelle elektrolytabnormaliteter korrigeres.
  • Hjertepacing eller isoprenalininfusion bør overvejes i tilfælde af ildfaste tilfælde.
  1. Heist ek and Ruskin JN (2005)., Medikamentinduceret proarytmi og brug af prolongtc-forlængelsesmidler: ledetråde til klinikere. Hjerterytme 2 (11): S1-S8.
  2. Barnes BJ og Hollands J M (2010). Lægemiddelinducerede arytmier.Crit Care Med 38(6 Suppl): S188-S197).
  3. Yap YG and Camm AJ (2003). Medikamentinduceret prolongationt-forlængelse og torsades de pointes. Hjerte 89: 1363-1372.
  4. Viskin s (1999). Lange syndrt syndromer og torsades de pointes.Lancet 354; 1625-1633.
  5. Morissette P et al (2005). Lægemiddel induceret lang syndromet syndrom og torsade de pointes. Canadian Journal of Cardiology 21(10):857-864.
  6. Al Khatib SM et al (2003)., Hvilke klinikere bør vide om intervalt-intervallet. JAMA 289 (16): 2120-2127.
  7. Fraley MA et al (2005). Fedme og elektrokardiogram.Fedme Anmeldelser 6: 275-281.
  8. personlig kommunikation. 18 November 2010. Kardiolog. Auckland.
  9. Go .da RM et al (2004). Torsade de pointes: de kliniske overvejelser.International Journal of Cardiology 96:1-6.
  10. Roden DM (2005). Lægemiddelinduceret forlængelse af intervalt-intervallet.NEJM 350;10:1013-1022.
  11. Zipes et al (2006)., ACC / AHA / ESC retningslinjer for behandling af patienter med ventrikulære arytmier og forebyggelse af pludselig hjertedød. Tidende American College of Cardiology 48 (5) e247-e346.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *